Brief schrijven of mailen

Wilt u de raad iets laten weten dan kunt u dat ondermeer doen via

Een brief of mail aan de gemeenteraad

U kunt deze mailen naar het e-mailadres griffier@alblasserdam.nl of via de post (adresseren aan Raadsgriffie, Postbus 2, 2950 AA,  Alblasserdam). Bij ontvangst van de brief of mail zal u een ontvangstbevestiging toegestuurd krijgen. 

De brief/mail zal worden geanonimiseerd toegevoegd worden aan de ingekomen stukken. De inhoud van de brief zal dus openbaar geplaatst worden op de website. Maandelijks worden de ingekomen stukken doorgenomen door de raad. Uw brief/mail kan ter kennisname worden opgenomen, of betrokken worden bij een onderwerp dat actueel is. De raadscommissie beslist uiteindelijk wat er met uw inzendig gebeurt. 

Gedragscode persoonsgegevens 

Stuurt u een brief, een mail of een ander stuk naar de gemeenteraad, houd er dan rekening mee dat deze stukken in principe openbaar zijn. Dat wil zeggen dat deze in een openbaar debat besproken kunnen worden en online gepubliceerd worden op de website (wel geanonimiseerd). 

Bekijk onderaan de pagina een korte samenvatting van deze gedragscode.
Openbare stukken zijn zichtbaar in het raadsinformatiesysteem.
Wanneer u privacygevoelige informatie wenst te delen met de gemeenteraad, dan is het beter individuele raadsleden te benaderen. Bekijk hun contactinformatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de raadsgriffie via de e-mail griffier@alblasserdam.nl.

Samenvatting Gedragscode persoonsgegevens

  • De gemeenteraad werkt zo transparant mogelijk en alle stukken van en naar de gemeenteraad staan in principe op internet.
  • Privacywetgeving schrijft voor dat de gemeente informatie die is te herleiden tot specifieke personen, niet openbaar mag publiceren.
  • Brieven van inwoners aan de gemeenteraad worden geanonimiseerd gedeeld op de website van de gemeente.